Communicatie en begeleiding tijdens de bouw

Eén aanspreekpunt, altijd op de hoogte.

Een huis laten bouwen is niet niks. Daarom wil je goed op de hoogte zijn van het bouwproces. Goede communicatie hoort bij een bouwbedrijf dan ook prioriteit te zijn. Bij VDM Woningen is dat daadwerkelijk zo! Iedere woning die we bouwen staat onder regie van een klantenbegeleider, een soort projectmanager. Hij of zij is de spil in het bouwproces en houdt je actief op de hoogte.   

Bekijk de video met onze klantenbegeleider Lubbert. 

 ‘Jouw klantenbegeleider is ook de werkvoorbereider en uitvoerder van het project. Hij/zij weet daardoor alles over de bouw van jouw woning. Één contactpersoon die alles weet; wel zo handig’

Wij begeleiden je in 10 stappen naar jouw droomwoning

1. Een vrijblijvend adviesgesprek (of twee, of drie)
Ben je geïnteresseerd in bouwen met VDM Woningen, dan nodigen wij je van harte uit voor een vrijblijvend adviesgesprek bij ons in Drogeham, Friesland. Met onze verkoopadviseur neem je rustig jouw wensen en de mogelijkheden door. Samen kijken we hoe we jouw droomhuis kunnen realiseren, wat dat ongeveer gaat kosten en wat de opleverperiode zal zijn. Daarbij kun je ideeën opdoen in onze showroom. En wil je een kijkje nemen in onze fabriek? Wij geven je graag een rondleiding.* 

Thuis kun je alle informatie rustig laten bezinken. Wil je graag nóg een vrijblijvend gesprek? Geen probleem. En ook voor tussentijdse vragen kun je altijd bij ons terecht. Ben je enthousiast en besluit je te bouwen met VDM Woningen, dan gaan wij met veel plezier voor je aan de slag. Te beginnen met het aanvragen van een bouwvergunning. 

*Afhankelijk van eventuele coronamaatregelen 

 2. Het overdrachtsgesprek: kennismaking met jouw klantbegeleider
Als de vergunning rond is en je een keuze hebt gemaakt voor sanitair, keuken en tegelwerk, dan plannen we het overdrachtsgesprek. In dit gesprek neemt de klantenbegeleider het project over van de verkoopadviseur. Vanaf nu is de klantenbegeleider jouw vaste contactpersoon. En omdat hij/zij ook de manager van het project is, weet de klantenbegeleider alles over de bouw van jouw woning: van de planning tot de kleur van de badkamertegels. 

We vragen je om voor het overdrachtsgesprek een dag of dagdeel vrij te nemen. Want we gaan tijdens dit gesprek al met hele concrete eigenschappen van jouw woning bezig. We pakken de tekeningen erbij om zaken als stopcontacten, zonnepanelen en het lichtplan door te nemen. En heb je specifieke of aanvullende wensen? Je kunt ze in dit gesprek allemaal doorgeven. Jouw klantenbegeleider heeft een bouwkundige achtergrond en kan je dus deskundig adviseren.

Na een lekkere lunch gaan we de showroom in. Daar bekijken we onder andere kozijnen, puien, deuren en wandafwerking. Je komt nu voor het eerst, letterlijk, in aanraking met eigenschappen van jouw toekomstige woning! 

Tot slot schuift onze installatieadviseur nog even aan. Hij geeft uitleg over de installaties in jouw woning en heeft een antwoord op al jouw technische vragen.

3. De offerte doorspreken, aanpassen en bevestigen
Jouw klantenbegeleider heeft tijdens het overdrachtsgesprek al jouw voorkeuren én twijfelgevallen genoteerd en stuurt op basis hiervan een eerste, uitgebreide offerte. Aan de hand van deze offerte kun je definitieve keuzes maken. Natuurlijk kun je de klantenbegeleider altijd even bellen of mailen voor uitleg of antwoorden op jouw vragen. 

Heb je alle keuzes gemaakt? Dan stuurt jouw klantenbegeleider de aangepaste offerte toe. In een (video)belafspraak bespreken we jouw keuzes en maken we de offerte definitief. 

4. Je ontvangt de tekeningen 
Jouw klantenbegeleider draagt jouw wensen zorgvuldig over aan de tekenkamer. Zodra de bestektekeningen klaar zijn, ontvang je deze. Vervolgens neem je ze door met de klantenbegeleider en kun je de laatste wijzigingen doorgeven. Op basis van deze feedback maken de tekenaars hun werk definitief.  

offerte doornemen

5. Je ontvangt het bouwcontract
Dan is het zover, je ontvangt het bouwcontract. Dit document bevat alle stukken: de offerte, tekeningen en een checklist met specifieke eigenschappen van jouw woning. Je krijgt het contract in tweevoud thuisgestuurd en kunt er één getekend retour sturen. 

6. Bouwen maar! Wij houden je goed op de hoogte
Dan zit voor jou het meeste werk erop en moeten wij aan de slag! Installatietechniek uittekenen, casco-onderdelen tekenen en prefabriceren in de fabriek, materialen bestellen voor de afbouw, enzovoort, enzovoort. In dit stadium houdt de klantenbegeleider je op de hoogte van belangrijke stappen die gezet worden. Zo krijg je bericht als de tekeningen naar de fabriek gaan, als de eerste heipalen de grond ingaan en als de planning voor de casco-montage op jouw kavel bekend is. Jouw woning komt nu steeds dichterbij! 

‘Je bent inmiddels helemaal vertrouwd met jouw klantbegeleider en weet dat je op ieder moment en voor elke vraag terecht kunt’ 

7. Een uitnodiging voor de casco-montage
Zoals je waarschijnlijk weet, realiseren wij de meeste elementen van jouw woning onder ideale omstandigheden in onze fabriek in Drogeham. Zo hebben regen, vorst en andere weersinvloeden geen kans; niet op het materiaal en niet op het proces. Als de elementen klaar zijn, gaan ze naar de bouwplaats. Daar wordt in één tot twee werkdagen een volledig wind- en waterdicht casco gerealiseerd. Een mijlpaal die we je niet willen onthouden natuurlijk; je krijgt een uitnodiging om hierbij aanwezig te zijn. Vergeet vooral niet een camera mee te nemen. Want als onze bouwvakkers van hun boterhammen genieten, krijg jij de kans om even binnen te kijken. Een geweldig moment! Direct nadat het casco staat, gaan de pannen op het dak en beginnen we met de verdere afbouw. 

8. De ruwbouwcontrole
Als ook de installateur zijn werk gedaan heeft, doen we samen de ruwbouwcontrole. Met de klantenbegeleider doe je een ronde door de woning om te kijken of alles volgens plan verloopt. Je kunt naar hartenlust rondkijken en vragen stellen. 

9. Vanaf dan wekelijks contact
In de periode tot oplevering hebben de meeste mensen wekelijks contact met de klantenbegeleider. Immers: de keukenspecialist wil graag inmeten, de schilder wil de situatie bekijken en waarschijnlijk wil je zelf ook nog even door jouw woning lopen. Dit is allemaal geen probleem en stem je af met de klantenbegeleider.

10. De oplevering!
Het einde is in zicht, jouw droomhuis komt steeds dichterbij! Tijd om een datum voor oplevering te plannen, eventueel gecombineerd met een bouwkundige keuring en natuurlijk een inspectieronde. Nadat jouw klantenbegeleider je de sleutels én een presentje heeft overhandigd, ben je officieel eigenaar van jouw prachtige, energiezuinige woning. Van harte gefeliciteerd! 

VDM Woningen begeleidt je wel:

  • Een contactpersoon die alles weet
  • Verschillende fysieke afspraken
  • Direct contact via telefoon en e-mail
  • Altijd bereikbaar tijdens werkdagen
  • Je bent en blijft goed op de hoogte

bekijk alle woningtypes