Communicatie en begeleiding tijdens de bouw

Eén aanspreekpunt, altijd op de hoogte

Een huis laten bouwen is niet niks.U wilt daarom goed op de hoogte zijn van het bouwproces. Goede communicatie hoort bij een bouwbedrijf dan ook prioriteit te zijn. Bij VDM Woningen is dat daadwerkelijk zo! Iedere woning die we bouwen staat onder regie van een klantbegeleider, een soort projectmanager. Hij of zij is de spil in het bouwproces en houdt u actief op de hoogte.   

Bekijk de video met klantbegeleider Lubbert

 ‘Uw klantbegeleider is ook de werkvoorbereider en uitvoerder van het project. Hij/zij weet daardoor alles over de bouw van uw woning. Één contactpersoon die alles weet; wel zo handig’

Wij begeleiden u in 10 stappen naar uw droomwoning

1. Een vrijblijvend adviesgesprek (of twee, of drie)
Bent u geïnteresseerd in bouwen met VDM Woningen, dan nodigen wij u van harte uit voor een vrijblijvend adviesgesprek bij ons in Drogeham, Friesland. Met onze verkoopadviseur neemt u rustig uw wensen en de mogelijkheden door. Samen kijken we hoe we uw droomhuis kunnen realiseren, wat dat ongeveer gaat kosten en wat de opleverperiode zal zijn. Daarbij kunt u ideeën opdoen in onze showroom. En wilt u een kijkje nemen in onze fabriek? Wij geven u graag een rondleiding.* 

Thuis kunt u alle informatie rustig laten bezinken. Wilt u graag nóg een vrijblijvend gesprek? Geen probleem. En ook voor tussentijdse vragen kunt u altijd bij ons terecht. Bent u enthousiast en besluit u te bouwen met VDM, dan gaan wij voor u aan de slag. Te beginnen met het aanvragen van een bouwvergunning. 

*Afhankelijk van eventuele coronamaatregelen 

 2. Het overdrachtsgesprek: kennismaking met uw klantbegeleider
Als de vergunning rond is en u een keuze heeft kunnen maken voor sanitair, keuken en tegelwerk, dan plannen we het overdrachtsgesprek. In dit gesprek neemt de klantbegeleider uw project over van de verkoopadviseur. Vanaf nu is de klantbegeleider uw vaste contactpersoon. En omdat hij/zij ook de manager van het project is, weet de klantbegeleider alles over de bouw van uw woning: van de planning tot de kleur van de badkamertegels. 

We vragen u om voor het overdrachtsgesprek een dag of dagdeel vrij te nemen. Want we gaan tijdens dit gesprek al met hele concrete eigenschappen van uw woning bezig. We pakken de tekeningen erbij om zaken als stopcontacten, zonnepanelen en het lichtplan door te nemen. En heeft u specifieke of aanvullende wensen? U kunt ze in dit gesprek allemaal doorgeven. Uw klantbegeleider heeft een bouwkundige achtergrond en kan u dus deskundig adviseren.

Na een lekkere lunch gaan we de showroom in. Daar bekijken we onder andere kozijnen, puien, deuren en wandafwerking. U komt nu voor het eerst, letterlijk, in aanraking met eigenschappen van uw toekomstige woning! 

Tot slot schuift onze installatieadviseur nog even aan. Hij geeft u een uitleg over de installaties in uw woning en heeft een antwoord op al uw technische vragen.

3. De offerte doorspreken, aanpassen en bevestigen
Uw klantbegeleider heeft tijdens het overdrachtsgesprek al uw voorkeuren én twijfelgevallen genoteerd en stuurt u op basis hiervan een eerste, uitgebreide offerte. Aan de hand van deze offerte kunt u definitieve keuzes maken. Natuurlijk kunt u de klantbegeleider altijd even bellen of mailen voor uitleg of antwoorden op uw vragen. 

Uw keuzes gemaakt? Dan stuurt uw klantbegeleider de aangepaste offerte toe. In een (video)belafspraak bespreken we uw keuzes en maken we de offerte definitief. 

4. U ontvangt de tekeningen 
Uw klantbegeleider draagt uw wensen zorgvuldig over aan de tekenkamer. Zodra de bestektekeningen klaar zijn, ontvangt u deze. Vervolgens neemt u ze door met de klantbegeleider en kunt u de laatste wijzigingen doorgeven. Op basis van deze feedback maken de tekenaars hun werk definitief.  

offerte doornemen

5. U ontvangt het bouwcontract
Dan is het zover, u ontvangt het bouwcontract. Dit document bevat alle stukken: de offerte, tekeningen en een checklist met specifieke eigenschappen van uw woning. U krijgt het contract in tweevoud thuisgestuurd en kunt er één getekend retour sturen. 

6. Bouwen maar! Wij houden u goed op de hoogte
Dan zit voor u het meeste werk erop en moeten wij aan de slag! Installatietechniek uittekenen, casco-onderdelen tekenen en prefabriceren in de fabriek, materialen bestellen voor de afbouw, enzovoort, enzovoort. In dit stadium houdt de klantbegeleider u op de hoogte van belangrijke stappen die gezet worden. Zo krijgt u bericht als de tekeningen naar de fabriek gaan, als de eerste heipalen de grond ingaan en als de planning voor de casco-montage op uw kavel bekend is. Uw woning komt nu steeds dichterbij! 

‘U bent inmiddels helemaal vertrouwd met uw klantbegeleider en weet dat u op ieder moment en voor elke vraag terecht kunt’ 

7. Een uitnodiging voor de casco-montage
Zoals u waarschijnlijk weet, realiseren wij de meeste elementen van uw woning onder ideale omstandigheden in onze fabriek in Drogeham. Zo hebben regen, vorst en andere weersinvloeden geen kans; niet op het materiaal en niet op het proces. Als de elementen klaar zijn, gaan ze naar de bouwplaats. Daar wordt in één tot twee werkdagen een volledig wind- en waterdicht casco gerealiseerd. Een mijlpaal die we u niet willen onthouden natuurlijk; u krijgt een uitnodiging om hierbij aanwezig te zijn. Vergeet vooral niet uw camera mee te nemen. Want als onze bouwvakkers van hun boterhammen genieten, krijgt u de kans om even binnen te kijken. Een geweldig moment! Direct nadat het casco staat, gaan de pannen op het dak en beginnen we met de verdere afbouw. 

8. De ruwbouwcontrole
Als ook de installateur zijn werk gedaan heeft, doen we samen de ruwbouwcontrole. Met de klantbegeleider doet u een ronde door de woning om te kijken of alles volgens plan verloopt. U kunt naar hartenlust rondkijken en vragen stellen. 

9. Vanaf dan wekelijks contact
In de periode tot oplevering hebben de meeste mensen wekelijks contact met de klantbegeleider. Immers: de keukenspecialist wil graag inmeten, de schilder wil de situatie bekijken en waarschijnlijk wilt u zelf ook nog even door uw woning lopen. Dit is allemaal geen probleem en stemt u af met de klantbegeleider.

10. De oplevering!
Het einde is in zicht, uw droomhuis komt steeds dichterbij! Tijd om een datum voor oplevering te plannen, eventueel gecombineerd met een bouwkundige keuring en natuurlijk een inspectieronde. Nadat uw klantbegeleider u de sleutels én een presentje heeft overhandigd, bent u officieel eigenaar van uw prachtige, energiezuinige woning. Van harte gefeliciteerd! 

VDM begeleidt u wel:

  • Een contactpersoon die alles weet
  • Verschillende fysieke afspraken
  • Direct contact via telefoon en e-mail
  • Altijd bereikbaar tijdens werkdagen
  • U bent en blijft goed op de hoogte

bekijk alle woningtypes